Moeite om in slaap te vallen, of in slaap te blijven?

Slaapstoornissen zijn een probleem voor veel mensen. Alleen al in Duitsland lijdt elke vierde tot vijfde persoon dagelijks aan slaapstoornissen. Het kan te wijten zijn aan stress, lawaai, cafeïne, nicotine, alcohol of zelfs depressie. U voelt uzelf bekend met het vaak moe naar bed gaan, maar kan gewoon niet in slaap vallen? In plaats daarvan bent u nog uren wakker maar kunt u zich nog steeds niet ontspannen? U komt gewoon niet tot rust. Voortdurend denkt u aan verschillende evenementen en dingen die u nog niet hebt gedaan. Pogingen om in slaap te vallen mislukken? Staat u 's morgens moe en uitgeput op en kunt u uzelf overdag nauwelijks concentreren?

Bent u ook getroffen en heb je last van slaap- of slaapproblemen?

- Heeft u gewoonlijk meer dan 30 minuten nodig om in slaap te vallen?

- Wordt u vaak midden in de nacht wakker en kunt u niet in slaap vallen?

- Heb je het gevoel dat je te weinig slaapt?

Als dat het geval is, hebt u waarschijnlijk ook last van slaapstoornissen.

Eindelijk in staat om weer rustig te slapen

De natuurlijke remedie, Safran B12 CroMAX, kan hen helpen hun problemen te verlichten. De combinatie van werkzame stoffen van safranal, cartinoïde en methylcobalamine heeft een kalmerende, euforische werking en zorgt voor een rustige nachtrust.

Safran B12 CroMAX helpt u uw slaapproblemen weer onder controle te krijgen. Bestel het product hier om slapeloze nachten, concentratievermogen of zelfs te weinig slaap te voorkomen.

Er gaan verschillende verhalen rond over suikerziekte. Maar wat klopt hiervan en wat niet? Onze experten zullen dit duidelijk maken in het artikel.

Wie dik is, krijgt op een gegeven moment ook diabetes -> Fout! Er zijn ook dikke mensen, die geen diabetes krijgen. Echter blijft overgewicht en te kort aan lichaamsbeweging de hoofdoorzaak voor Typ-2-Diabetes.

Alleen kinderen krijgen Typ-1-Diabetes ->  Nee! Typ-1-diabetes treedt vaak op bij kinderen en jongeren, maar ook volwassenen kunnen het krijgen.

Chocolade is de beste hulp bij een te kort aan suiker -> Nee, er zijn betere oplossingen! Chocolade bevat vet, dit verlangzaamt de opnamen van het suiker in het bloed. Beter geschikt zijndextrose (dextro) en suikerhoudende dranken. Het bloed neemt dit snel op en zo verhogen ze de bloedsuiker spiegel onmiddellijk.

Bloedsuikerverlagingen leiden tot hypoglykemie (lage bloedsuikerspiegel) -> Ja en nee, slechts enkele. Vooral sulfonylurea (medicamenten voor type 2 diabetes) kan hypoglykemie veroorzaken. Ze stimuleren de insuline verspreiding onafhankelijk van hoe hoog het bloedsuiker is. Bij combinatie therapie kunnen sommige diabetes pillen het risico op een lage bloedsuiker verhogen door sulfonylurea en insuline. Metformine leidt als enige geneesmiddel echter niet tot hypoglykemie. Het remt de glucose-productie in de lever en verbetert de suikeropname in de spieren.

Vingers weg van zoetigheid! -> Klopt niet helemaal. Ook wie diabetes heeft, mag in principe alle levensmiddelen eten. Maar natuurlijk in maten. Hoogstens 10% van de dagelijkse hoeveelheid calorieën, dus 30 tot 50 gram mag uit suiker bestaan. Zuivere suiker die in Sap, frisdrank en bonbons zit, zou men moeten proberen helemaal te vermeiden. Het beste is om dit in verbinding te eten met voedingsvezels, vet of eiwit. Dit zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel niet zo snel stijgt.

Geen seks bij diabetes en hartproblemen! -> Fout. Seks zorgt voor plezier. Wie de trappen naar de derde verdieping zonder problemen kan nemen, kan ook gevaarloos seks hebben. Artsen bevel hun patiënten met hartaandoeningen beweging aan. Het risico voor hartaandoeningen is bij diabeten duidelijk verhoogd. Maar goede bloedsuiker waardes, zorgen ervoor dat het hart fit blijft.

Om insuline te injecteren moet men altijd een huidplooi vormen. -> Fout! Vroeger waren de naalden langer. Bij de huidige naalden van 4 tot 5 mm is het huidige beeld van een rimpelige huid niet meer nodig.

Dr. Jokars tips voor u:

1. Eet gezond

2. Eet fruit

3. Maak elke dag een wandeling

4. Gebruik als dagelijkse aanvulling Chrom plus voor de regulering van de bloedsuikerspiegel.

Branden, jeuken en pijn: aambeien zijn onaangenaam en maakt u minder gelukkig. Toch kunt u hiertegen zelf iets doen. Waardevolle tips kregen onze klanten van onze Dr. Jokar experts.

Sinds enige tijd maken heb ik aambeien. Kan dat iets te doen hebben met mijn spijsverteringsproblemen? Ik heb vaak last van constipatie.

Wanneer u vaker last heeft van constipatie, kan het voorkomen dat u aambeien krijgt. Regelmatige stoelgang is heel belangrijk. Deze zou licht moeten zijn, waardoor u niet veel hoeft te persen. Meestal helpt het om ’s morgens een glas water te drinken op een nuchtere maag, zodat uw darm op gang komt. Drink veel water door de dag heen, minstens 2 liter. In plaats van cola en chips eet u muesli, groente en fruit. Eet gezond en beweeg wat meer. U hoeft geen sporter te worden, maar neem vaker de fiets of loop te voet naar bestemmingen die dichtbij zijn.

Welke tips heeft u met zicht op hygiëne?

Belangrijk is, om geen irritatie bij uw anus te krijgen. Gebruik daarvoor geen hart en schurend wc-papier. Veeg niet maar deb liever met wc-papier. Reinig uw anus met lauwwarm water zonder zeep. Praktisch voor onderweg zijn vochtige toiletdoekjes.

Wat helpt tegen jeuken, branden en pijn?

Tegen pijn bij de anus help een zalf tegen aambeien. Maar deze zalf kan maar maximaal 3 dagen achtereenvolgens gebruikt worden. Het beste is om natuurlijke geneesmiddelen te gebruiken zoals kruiden. Wij verkopen curcumin komplex 400.

De kracht van curcumin:

1. Beschermt de lichaamscellen

2. Ondersteunt leverfunctie

3. Beschermt de maag en darm

4. Vermindert ontstekingen

En nog veel meer...

Een capsules bevat 440 mg en het heeft een langdurig effect van maar liefst 8 tot 12 uur!

Vingers als ijspegels

Achter het, wat in de volksmond als lijkenvingers ziekte wordt genoemd, verberg zich een doorbloedingsstoornis die heel onaangenaam is, maar gelukkig maar zelden erge oorzaken heeft.

De veroorzaker is bijna altijd erge kou. Dat kan een winterse dag zijn maar ook een greep in het koude water of iets pakken in het vriesvak. Bliksemsnel trekken zich de bloedvaten in de vingers en handen samen, zelden in de voeten of andere temperatuurgevoelige lichaamsdelen. Deze zogenaamde vaatspasmes hebben ter gevolg, dat de bloedtoevoer verhoogd. Dit kan maar enkele minuten maar soms ook meerdere uren duren. Belangrijk om te weten: het beschadigt de vingers niet, zelfs niet wanneer het onaangenaam aanvoelt.

Typische symptomen

Eerst worden de vingers koud, gevoelloos en trekt de kleur weg; in de volksmond wordt dit daarom genoemd als wit- of lijkenvingers. Later verkleuren de vingers zich blauw-rood. Wanneer het bloed weer terugkeert, komt een sterke pijnlijke tinteling. Een symptomencomplex, die zo opvallend en duidelijk is en als Fenomeen van Raynaud omschreven wordt, werd voor het eerst door een Franse arts anno 1862 omschreven. Meestal treedt het Fenomeen van Raynaud als eerste in de puberteit op en verzakt naarmate men ouder wordt. Met dit probleem hebben hoofdzakelijk vrouwen te maken, 90 van de 100 betrokkenen zijn vrouwen.

Wat daarachter steken kan

Onderliggende symptomen zijn onevenwichtigheid tussen vaatverwijdend en vaatvernauwende factoren. De spasmen kunnen door een verstoorde zenuwactiviteit, lage bloeddruk, maar ook door stress veroorzaakt worden.

Ontmaskeren van de onderliggende ziekte

Als ziekte wordt het Fenomeen van Raynaud niet gezien, eerder als oorzaak van de natuur, die zo nu en dan kan optreden. Maar vooralsnog kan zich een ernstige ziekte erachter verbergen. Gelukkig die bij maar 1 op de 20 het geval is. De ziekte die hierbij hoort is een vorm van reuma; sclerose. Deze ziekte heeft tot gevolg het verharde van de huid.

Belangrijk bij witte vingers: warmte-isolatie

Wie aan het Fenomeen van Raynaud lijdt, zal juist nu in de winter erop letten, dat de handen niet afkoelen. Het beste doet men handschoenen al in uw woning aan, voordat u naar buiten gaat. Dunne handschoenen eerst, en eroverheen dikke winddichte handsschoenen. Het geeft trouwens ook verwarmbare handschoenen, een alternatief of aanvullend ook zelf verwarmende gelkussentjes.

Dr. Jokar’s tips voor u:

1. Drink genoeg water

2. Eet genoeg groente en fruit

3. Minimaal drie keer per week een frisse neus halen

4. Aanvullend magnesium komplex, 1 tot 2 capsules per dag

Iedereen is wel eens een afspraak of een portemonnee vergeten. Maar als iemand zijn creditcard in de koelkast zet en onverklaarbare verwarring, kan dat een teken van dementie zijn.

Bijna 1,6 miljoen mensen met dementie leven alleen in Duitsland. Ongeveer 20.000 van hen zijn nog geen 65 jaar oud. Elk jaar komen er ongeveer 300.000 nieuwe gevallen voor. Vrouwen zijn meer getroffen dan mannen. Bij dementiepatiënten zijn hersenfuncties verstoord, omdat steeds meer zenuwcellen afsterven. Het vermogen om zich te oriënteren, informatie te absorberen en te communiceren neemt steeds meer af.

Mensen met dementie zijn vaak niet bereid om naar het kantoor van de dokter te gaan, en daarom zou het nuttig zijn dat een bekenden meegaat naar de dokter.

Hoe herken ik dementie?

• Als het moeilijk is om informatie te verzamelen en te bewaren, ook al is het nog niet zo lang geleden
  • Als afspraken of gesprekken moeilijk te onthouden
  • Als je in een onbekende omgeving niet de weg kunt vinden en rijdt vaker de verkeerde kant op met de auto
  • Communicatieproblemen zijn ook typisch, het vinden van de juiste woorden mislukt vaak
  • Langzame reactie en gemakkelijk prikkelbaar

Dit zijn enkele van de vele symptomen van dementie.

Maar wat is de oorzaak van dementie?

Soms wordt dementie veroorzaakt door depressie, alcoholisme, schildklieraandoening of een vitaminetekort. Maar als dat het geval is, is zelfs een remedie mogelijk.

Onze gezondheidsproducten Safran Vitamine B12 of Curcumin Complex 4400 kan u helpen om uw dementie te verlichten.

Subcategorieën